Jak nie zgubić matematycznych talentów – na początek roku szkolnego


Edyta Gruszczyk-Kolczyńska: „(…) zdolne matematycznie dzieci często są pouczane, strofowane, przywoływane do porządku. Rówieśnicy także okazują niezadowolenie, do tego rodzice domagają się grzeczności w szkole. A ponieważ dzieci te są mądre, szybko się uczą. Także tego, że lepiej się nie wychylać, przesadnie nie angażować. „Po co robić szybko zadanie, skoro potem trzeba czekać na resztę, nudzić się, a w dodatku nie móc się odezwać? (…)

(…) do przodu idą tylko ci uzdolnieni uczniowie, którzy mają wsparcie rodzinne. Zdarza się także, że uzdolniony uczeń trafi na znakomitego nauczyciela. Nauczyciela, który dostrzeże ów szczególny błysk w oku ucznia – porozmawia z nim, doceni pomysł i wysiłek, podsunie odpowiednią książkę, odpowiednio zmotywuje, wyśle na olimpiadę wiedzy itd. To się zdarza, ale – niestety – zbyt rzadko.”

Przeczytaj więcej w wywiadzie na: Rzeczpospolita – Plus Minus – 28.8.2015.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *