Realizacja drugiej edycji


W trakcie…

 

Wydawać by się pedagogika uzdolnionych dzieci nie jest wymagająca, a jednak… przerwa między zajęciami wymaga zdecydowanie innej formy aktywności – wymaga przemyśleń, refleksji z dala od sali w której prowadzono angażujące zajęcia…

20150704_111439

A oto dowód, że „coś” po tym zajęciach zostaje 🙂

20150704_111425

Z uroczystości rozdania dyplomów

18_MUD_2

GALERIA
Proszę kliknąć na zdjęcię celem powiększenia

I jeszcze zdjęcia

Opinie słuchaczy z II edycji:

    • „Cieszę się , że mogłam uczestniczyć w zajęciach . Czuję się zaszczycona. Podziwiałam wiedzę , mądrość wykładowców, sposób prowadzenia zajęć . Zajęcia były bardzo ciekawe; poszerzyły moje wiadomości , ukierunkowały , w jaki sposób zdiagnozować i pracować z dziećmi matematycznie uzdolnionymi i nie tylko. Czuję niedosyt. Bardzo potrzebne są takie kursy , nie bez znaczenia był też koszt studiów. Nie każdy nauczyciel może pozwolić sobie na kosztowne studia w Warszawie. Pozdrawiam” Ania P.

 

    • „MUD to studia, które w pełni spełniły moje oczekiwania. Wiedza, która przekazywana jest w sposób bardzo profesjonalny i ciekawy, okazała się niezwykle pomocna w mojej codziennej pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego. Wykładowcy to profesjonaliści. Ludzie wybitni, przesympatyczni i bardzo otwarci na grupę studiujących. Zawsze chętnie służyli pomocą oraz dobrym słowem. MUD z pewnością mogę polecić wszystkim zainteresowanym zagadnieniem rozwijania matematycznych uzdolnień u dzieci. Wszystkim chcącym wzbogacić swój warsztat pracy o metody, które w praktycznym zastosowaniu przynoszą widoczne rezultaty w nauczaniu matematyki, zarówno w szkole jak i w domu.” Klaudia S.

 

    • „Studia Podyplomowe „Matematycznie uzdolnione dzieci: diagnoza, wspieranie rozwoju, edukacja” w pełni spełniły moje oczekiwania. Zajęcia prowadzone były na najwyższym poziomie przez wybitnych matematyków i pedagogów. Jestem szczęśliwa, że mogłam w nich uczestniczyć. Podczas studiów zdobyłam wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy możliwości umysłowych i uzdolnień matematycznych dzieci. Poznałam metody prowadzenia zajęć wspomagające rozwój umysłowy dzieci uzdolnionych matematycznie a także formy pracy i ciekawe przykłady różnych sytuacji dydaktycznych. Zdobytą wiedzę wykorzystuję w swojej codziennej pracy pedagogicznej w szkole, dbając o właściwy rozwój umysłowy uczniów wykazujących zdolności matematyczne.” Beata K.

 

    • Studia MUD 2 są dla mnie „strzałem w dziesiątkę”. Jestem nauczycielem z 26-letnim stażem pracy, więc mam pewne doświadczenie zawodowe. W ostatnim czasie w mojej głowie powstał bałagan od kiedy zaczęłam korzystać z nowych, darmowych podręczników szkolnych. Zobaczyłam na konferencji p. profesor i natychmiast podjęłam decyzję, aby studiować mimo dużej odległości od mojego miasta (mieszkam w Toruniu). Studia pomogły mi „osadzić” moją wiedzę we właściwe tory i nauczyły w jaki sposób świadomie korzystać z dostępnych na rynku publikacji, a także podręczników szkolnych. Uważam, że takie studia powinny być obowiązkowe dla „starych” nauczycieli a także dla „młodych” , gdyż w każdym przypadku pozwalają usystematyzować wiedzę i chronią pedagogów od popełniania kardynalnych błędów. Świetnie dobrana kadra profesorska wznieciła we mnie na nowo zapał do pracy z moimi uczniami i pozwoliła zarówno mi jak i dzieciom „bawić sie matematyką”. Dzięki tym studiom mogę potwierdzić, iż „Matematyka królową nauk jest”. Monika J.

 

    • „Jako nauczycielka z dopiero 2.5-letnim stażem i słuchaczka II edycji studiów podyplomowych „Matematycznie uzdolnione dzieci” miałam możliwość poznać badania, podpatrzeć doświadczenie i sposoby pracy wielkich autorytetów w zakresie nauczania matematyki. Cieszy mnie, że zajęcia w pełni odpowiadały nazwie studiów i dotyczyły rzeczywiście ucznia zdolnego – jego diagnozy i możliwości rozwoju. Poznałam mnóstwo zabaw, książek i gier matematycznych, które na bieżąco włączałam do mojej praktyki, szczególnie skorzystałam z zajęć pani magister Ewy Zielińskiej, gdyż dotyczyły matematyki w wychowaniu przedszkolnym, a w mojej placówce przykładamy dużą wagę do treści matematycznych, również po angielsku. Wielokrotnie uświadamiałam sobie, że język matematyki jest uniwersalny 🙂 Technicznie bardzo dużym plusem było skumulowanie dni zjazdowych na kilka weekendów. I ostania rzecz – idąc na studia miałam nadzieję także „wyleczyć” własną traumę matematyczną z dzieciństwa i faktycznie – przekonałam się, że matematyka może być naprawdę fajna. Dziękuję za wsparcie finansowe naszych studiów!” Kinga G.

 

    • Bardzo dziękuję za możliwość odbycia studiów podyplomowych „Matematycznie Uzdolnione Dzieci”. Grono wykładowców, to czołowi eksperci w dziedzinie edukacji matematycznej. Czerpaliśmy więc ile się da z wieloletniego dorobku naszych wykładowców. Przyczyniło się to do podniesienia naszych umiejętności zawodowych. Przydatność wiedzy przekazywanej nam na zajęciach w praktyce zawodowej była ogromna. Studia te były również miejscem spotkań praktyków żywo zainteresowanych edukacją matematyczną oraz wymiany doświadczeń. Różnorodne doświadczenia i wspólny kierunek naszych zainteresowań ułatwiły integrację całej grupy oraz sprawiły, że w trakcie zjazdów chętnie spędzaliśmy ze sobą czas. Czuję ”niedosyt” i żal, że nasze spotkania już się zakończyły. Halina K.

 

    • Zajęcia w ramach studiów podyplomowych MUD 2/ 2015 były okazją do powtórzenia i uporządkowania wiadomości oraz umiejętności z wcześniejszych wykładów, szkoleń i warsztatów prowadzonych przez prof. E. Gruszczyk –Kolczyńską oraz p. E. Zielińską na temat realizacji programu „Dziecięca Matematyka”, a także diagnozy i pracy z dziećmi uzdolnionymi matematycznie. Dzięki wykładom prof. E. Gruszczyk -Kolczyńskiej oraz prof. S. Domoradzkiego dały możliwość poznania historycznych uwarunkowań tak rozumianej edukacji matematycznej. Przeprowadzone przez wszystkich wykładowców: wykłady, ćwiczenia i konwersatoria umożliwiły poszerzenie wiedzy o nowe metody i formy pracy z dzieckiem. Wzmocniły podstawy i motywację do lepszego rozumienia matematyki oraz traktowania procesu edukacyjnego jako okazji do stosowania poznanych sposobów w praktyce. Małgorzata P.

 

  • Dzięki studiom „Matematycznie uzdolnione dzieci” zyskałam przede wszystkim ogromną wiedzę praktyczną, mnóstwo doskonałych przykładów, dotyczących sposobów nauczania dzieci matematyki. Potrafię połączyć aktualne umiejętności dzieci z ich wiekiem i etapem rozwoju; mogę przewidzieć ich kolejny krok w nabywaniu wiedzy; wiem, jak wesprzeć dzieci mające trudności edukacyjne z zakresu matematyki. Potrafię rozpoznać u dzieci uzdolnienia matematyczne (wiem, jakich narzędzi użyć) i rozbudzać u nich te umiejętności. Czuję się dobrze przygotowana do wprowadzania małych uczniów w świat matematyki. Marta K.

 

… zapraszamy na III edycję.